Slovenský letecký dopravca Go2Sky oslavuje desiate výročie od svojho založenia. Spoločnosť oficiálne vznikla dňa 25. októbra 2012. 2. júla 2013 získala osvedčenie AOC. Dopravca sa zaoberá ACMI (aircraft, crew, maintenance and insurance) prenájmom alebo tzv. „wet leasingom“ rovnako ako aj druhý slovenský letecký dopravca AirExplore.
To znamená, že spoločnosť prenajíma svoje lietadlá aj s posádkami a poistením iným leteckým dopravcom. Neprevádzkuje teda žiadne vlastné pravidelné letecké linky. V menšej miere sa dopravca zameriava aj na charterové lety. S nástupom pandémie, spoločnosť pozastavila svoju činnosť od 1. septembra 2020. Časť flotily bola uzemnená a zakonzervovaná aj na Letisku Piešťany. V roku 2021 prišla však lepšia správa, ktorá znamenala obnovenie činnosti tejto spoločnosti. Dopravca začínal s flotilou lietadiel typu Boeing 737-400 a postupom času “modernizovali” svoju flotilu na štvoricu lietadiel Boeing 737-800. Priemerný vek lietadiel je 16,5 roka.
Boeing 737-800 s registráciou OM-GTK je najnovším prírastkom do flotily dopravcu. Jej rady posilnil v polovici októbra 2022. Lietadlo má takmer 14,5 roka. Má výrobné číslo: 36809 a svoj prvý let zaznamenalo 9. júna 2008. Lietadlo v minulosti slúžilo dopravcovi Norwegian Air Shuttle, resp. Norwegian Air International.
Kto lieta na lietadlách spoločnosti Go2Sky?
Zákazníkmi Go2Sky v minulosti boli aerolinky ako SmartWings, Transavia či Enter Air. V súčasnosti prenajíma svoje lietadlá leteckým dopravcom ako je turecký Corendon Airlines alebo belgickému TUI fly.
Boeing 737-800 patrí medzi najpopulárnejšie jednouličkové dopravné lietadlá na krátke a stredné vzdialenosti. Jeho novšie varianty sa označujú tiež aj ako Boeing 737NG (Next Generation). Modelový rad NG bol predstavený v 90. rokoch 20. storočia. Boeing 737 v rôznych verziách sa nepretržite vyrába od roku 1967. Dodaných bolo vyše 11 000 ks lietadiel. Stroj je poháňaný dvoma motormi CFM56. Konfigurácia lietadla je pre 189 pasažierov. Maximálna cestovná rýchlosť je 852 km/h, dostup 12 500 m a dolet 5765 km.
Text: Ivan Hajník
Foto: Niki Kapsamunov